Zacc - minden, ami már leülepedett bennem...

Gondolatébresztő leszokáshoz

 

 

 

 

Cigizni jó! – a legtöbb dohányosnak mindösszesen ennyi az érve a dohányzás mellett. Évekig ez volt az enyém is.
Dumálhattak nekem, mutogathattak tumoros képeket, magamra sosem tudtam és akartam vonatkoztatni. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy egyszer befejezem, ez egy múló hóbort, hiába szívtam 5-6 évig mérték nélkül. Lehet, hogy azért, mert a szenvedélyeimnek mindig be kell mutatnom  egy idő után a középső ujjamat. Nem engedem, hogy az uralkodjon rajtam. Ezért megszüntetem.

Sokan azt mondják nem akarnak leszokni. Oké, az Ő dolguk. Csak ha lehet hagyják ki – adott esetben – a gyermekeiket a játékukból, akik áldozatai ennek, hiszen passzív dohányosok, ami még károsabb, mintha szívnák.
Mások időnként próbálkoznak és vissza-visszaesnek. Valamiért kevés a motivációjuk a befejezéshez.
Megint  mások simán lerakják, mintha sose szívták volna.
Az alábbi reklámkampány megfogott, ezért a cikkel együtt kivonatosan tovább adom.

“A dohányzásról meglehetősen nehéz leszokni, ezért időről időre segítséget kapunk hozzá különböző kampányok formájában.
Vajon tényleg hatásosak lehetnek?

Százezren szoktak le a sokkoló kampány miatt
Az amerikai csatornákon futó “Tippek korábbi dohányosoktól” nevű reklámkampány videosorozata óriási sikert aratott: három hónap alatt 100 ezren szoktak le miatta a cigarettáról. Ebben a kampányban nem az ijesztő képeken és a halálon volt a hangsúly, hanem pont azon az életen, ami megmarad a koporsószögek szívása közben: olyan krónikus betegek meséltek gyógyulás utáni problémáikról a videókban, akik a dohányzás miatt kaptak stroke-ot, vagy épp gégerákot.
A reklámkampány egyik legmegrázóbb videójában egy szőke hölgy, Terry meséli el a történetét. Valamikor kifejezetten szép nő volt, de gégerákja lett, s most reggeli készülődéshez ad tippeket a hozzá hasonló volt dohányosok számára, melyeket látva elképzelhető, hogy több százezren mondtak le a dohányzásról. Terry reggeli készülődése ugyanis úgy néz ki, hogy először a műfogsorát teszi be, aztán a parókáját veszi fel, majd jön a szelep felhelyezése a nyakon tátongó lyukra, amit egy kendővel takar el…

A tévéreklámok hatására 12 százalékkal nőtt a leszokási kísérletek aránya, ami azt jelenti, hogy több mint másfél millió amerikai próbált meg leszokni, közülük több mint 200 ezren a kampány végeztével sem gyújtottak rá. Beleszámolva a visszaesőket, körülbelül százezer olyan emberről számolhatunk be, akik úgy tűnik, végleg abbahagyták a dohányzást a reklámkampány miatt.

Amikor gyerekek kérnek tüzet
Nem feltétlenül brutális, inkább erősen gondolatébresztő az a kampány, mely során gyermekek mentek oda dohányzó felnőttekhez tüzet kérni. Legtöbbjük nem teljesítette az apróság kérését, és a dohányzás kártékony hatásairól kezdett beszélni. Ekkor a kis beépített ügynökök azt kérdezték: akkor te miért dohányzol? – majd átadtak egy leszokásról szóló kis kártyát.”

/Forrás: life.hu/

Szerző: Gini Papp - Zacc

Ha tetszett, kérlek oszd meg te is, és mindig nézz szét a lap alján lévő képes ajánlatok között is! Ha van kedved, jobb oldalon csatlakozhatsz Facebook oldalamhoz, így egy jó kis csapat tagja lehetsz.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!